POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

The big 25!

Kategori: Allmänt

Så, efter mitt korta blogguppehåll börjar det kanske bli dags att skriva om den beryktade 25-årsfesten som ägde rum i lördags.

Efter diverse turer med lokalen, såsom en död ljudanläggning, ostädad lokal samma dag som festen och en nyckelman som låg och sov så anlände gäster från valda delar av Sverige i omgångar. Det var Kalmar, Karlstad, Enköping, Västerås och Borås som berikade schlätta med besök.

Efter lite hyggande i centrum, en sen lunch och ett antal uppdateringar och skvaller så började de riktiga festförberedelserna.

Vid ankomsten till lokalen åt vi pizza innan jag och min medvärdinna blandade bål med hjälp av en riktig bartender och började ta emot gäster.

Vi fick presenter som förgyllde kvällen. Exempelvis fick vi varsin 'Mina kompisar-bok' som fylldes i under festens gång vilket i söndags kväll ledde till en hel del skratt. Vi fick dessutom dekorerade heliumballonger som efter städningen i söndags fick följa med hem.


Pimpade balloger.

Jag fick också mottaga en engånskamera. Med motiveringen att vi inte skulle ha några minnesluckor dagen efter. Kameran väntar fortfarande på att framkallas. Återkommer angående huruvida vi glömt halva festen eller inte.


Man kan säga att jag tog uppdraget med engångskameran på största allvar.

Jag mottog också en grym present från Lisa. Jag agerade Grynet på en maskerad under första skolåret i Skövde. Lisa tog det till nästa nivå kan man säga. Tavlan i fråga pryder numera min köksvägg.


Av samma skrot och korn?

Det blev en hel del dans, skratt, samtal och moppande. Vi dansade till raggarlådar, Lena Ph, Sarek komplett med violinist och allt, Carlene Carter, hann med fuegokoreografi samt att halka bland spilld dryck.

För att vi var bäst på att dansa.

Jag och Cissi bjöd på gräddtårtor som var en succé, allergiska Sofia fick dock istället en hel påse maränger. Jag blev bjuden på fireball och tvingad att dricka upp rosébubbel.

Halv tolv dök Securitas upp i lokalen och tyckte att det var dags för oss att gå vidare. Vi gick således till Bogrens och fick köa i en oändlighet innan det blev ännu mer dans, en del vatten, häng på taket och en buggsession på Harrys innan kvällen slutade på Mc Donalds.

Skratten har ännu inte sinat och vi kostaterar glatt att festen var precis lika lyckad och rolig som vi hade tänkt oss. Det enda som inte var roligt var städningen..

Kan man få fylla 25 fler gånger kanske?


LOVE / H

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: