POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Nedräkning.

Kategori: Allmänt

Om en månad befinner jag mig i betongdjungeln där drömmar bildas. En av mina favoritstäder på den här planeten; New York. Till råga på allt med en av mina favoritpersoner vid min sida; Min Blomma.

Om jag längtar? Jag längtar ihjäl mig. Och jag tänker inte låta en endaste liten snöstorm komma mellan mig och min resa.


Effekter av The Blizzard of 2010 senast jag anlände till betongdjungeln två dagar senare än beräknat.


Att dessutom hälsa på släkten både i NYC och Massachusetts samt en eventuell tripp till Boston gör inte saken sämre alls.

Innan avresan ska jag bara hinna till Enköping en sväng för julfirande nästa helg, sammanfatta föreläsningar och böcker, skriva en hemtenta och genomföra tre seminarier. Dessutom ska jag jobba ett par dagar. Hur jag ska hinna med? Jag får väl helt enkelt ta och skaffa mig lite självdisciplin och sluta titta på serier som för länge sedan har slutat vara bra.

I helgen får jag helt enkelt begrava näsan i böckerna.

Och för övrigt så har min träningsvärk sedan söndagens gymnastikpass gått över idag. Det var onekligen på tiden.


LOVE / H







   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: