POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

En gång gymnast alltid gymnast.

Kategori: Allmänt

Jag har dammat av det gamla härliga uttrycket "en gång gymnast alltid gymnast".

För de som ännu inte vet så har jag gått och engagerat mig i Skövde Gymnastikförening under hösten. Efter diverse påtryckningar från ett antal ledare om att jag och ett gäng andra gamla gymnaster ska vara med i en tävling som heter Vårcupen så entrade jag igår kväll hallen som gymnast.

Jag har inte tävlat i truppgymnastik sedan våren 2006 och tränat har jag inte gjort på fyra år.

Jag kan dock med glädje meddela att jag inte skadat mig och att varenda övning sitter som gjuten i ryggmärgen trots att kroppen har en något annorlunda sammansättning än för fyra år sedan.

Jag genomförde på tumblingen handvolt-kullerbytta, frivolt-rondat, rondat-flickis samt spagathandvolt-spagathandvolt. På trampett gjorde jag frivolter till stående upp på mattberg och jag hoppade överslag till stående med hoppbord.

Idag har jag ont i precis hela kroppen. Även om jag tränar så har jag nu använt muskler som legat i vila alltför länge. Att Ewa sa att rondat-flickis-salto ska vi väl få runt dig på till april skrattade jag åt för två veckor sedan. Nu känns det istället som att jag skulle kunna göra det imorgon, (om bara träningsvärken försvinner först).

Jag känner mig pånyttfödd och frälst. Jag har återupptäckt min version av Jesus.

HALLELUJAH!


LOVE / H 

Kommentarer

  • Sara säger:

    Du är grym! Jag vill med och titta någon dag =)

    Svar: Du får följa med till Vänersborg i vår när det är tävling..:)
    Hanna

    2012-11-19 | 23:55:10

Kommentera inlägget här: