POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Sommarlov-ish.

Kategori: Allmänt

Jag har ett helt gäng med strålande dagar bakom mig. I torsdags tog vi ett beslut om vår uppsats är klar så förutom att vi har en obligatorisk föreläsning på måndag så har vi tagit sommarlov.

Efter vårt seminarium i torsdags tog jag, Lisa och Edith cyklarna till Skultorp och Skultorpssjön där ett stort anatal ungdomar tyckte att värmen gjorde det helt och hållet legitimt att bada. Det tyckte även Lisa och tog sig ett dopp. Jag och Edith var av en annan uppfattning och åt istället mellanmål på stranden.


Tror att Lisa är någonstans i vattnet här.

Igår startade jag morgonen med tvätt klockan sju och när den var färdig så tog jag och Edith den fina röda Mazdan till Simsjön och stekte på stranden där. 

Igår kväll var jag och Sara till Glädje för lite mat. Man kan säga att jag var skyldig henne bensinpengar sen februari när jag lånade hennes bil upp till berget för min vasaloppsträning. Istället för pengar så gick vi ut och åt after work väldigt retroaktivt. Det har kommit så mycket emellan sedan februari. Efter maten satt vi på en bänk på torget och spanade på människor innan vi hamnade på min balkong för te.

Där satt vi kvar tills klockan passerade ett och godstågen rullat förbi i en aldrig sinande ström.

Saras sambo kommer hem från Afghanistan på onsdag. Jag kände att det var lite sorligt eftersom vi haft så många härliga tekvällar det senaste halvåret för Sara har ju liksom jag varit ensam för det mesta.

Förstår ju dock att bara för att sambon kommer hem så betyder ju inte det att Sara försvinner och tekvällar kan man genomföra ändå. Jag kan för övrigt också tänka mig att genomföra ett antal roséonsdagar på Glädje där glasen bara kostar 20 kronor varje onsdag hela sommaren.

Idag blir det en lugn dag, en Let's dancerepris, en inlinestur och därefter mat och dricka hos Edith innan en kvintett tar bilen till Olstorp för att skåda Björn Rosenström live. Känner mig taggad!



Jag ser det som ett atropologisk experiment för att se hur västgötsk jag egentligen är...


En sak till. När dagarna är som de som just passerat så finns det ingenstans jag hellre är i Sverige. En sommardag i Svea Rike med en tillhörande varm sommarkväll kan aldrig slås av en sommarafton i Grekland, Spanien eller något annat land på jorden.



LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: