POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Jesus flög till himmelen, jag hade det bra.

Kategori: Allmänt

Dagarna försvinner i ett töcken av timmar och plötsligt har onsdag blivit måndag.

Långhelgen spenderades i vilket fall i Enköping med släkt och vänner. Middag på Västerleden i onsdags och i torsdags lunch med Skagen vilket även blev KBT bland fåglarna nere i hamnen. Mormor cyklade förbi och det blev en eftermiddagstur på spången runt Gröngarn. Träffade lite kor som var allmänt obehagliga som kor är mest hela tiden. Jag kan också lida av ett trauma efter att familjen Hedström en gång för länge sedan blev jagade av kor när pappan i familjen tyckte att man genar genom en kohage när man vill plocka svamp.


Mormor och kossorna.

I fredags fick undertecknad uträtta ärenden åt modern i familjen. Sedan hängde jag hos kusin och hade kvalitetstid med kusinbarn samt en sexveckors som var på besök. Hen luktade bebis. På kvällen var det föreställning på Wallinska gården i staden där lillasyster deltog vilket var trevligt så länge det inte regnade vilket skedde lite till och från. Därefter Let's Dance hos Storebror och Isbykvinnan.

Lördagen kom, jag hämtade lillkusin på andra sidan stan och körde till Västerås för att spana på SM i truppgymnastik. Det ryckte i hela kroppen på mig och det blev en rafflande tävling med fantastiska övningar. Ett litet minus kan man säga var den stackars Brommagymnasten som drabbades av en dubbel axelluxation. Men det var i alla fall ingen nack- eller ryggskada. Efter gymnastiken blev det fotboll där jag agerade barnvakt istället för att titta på matchen. Kusinbarnet hade ju längtat efter mig hela dagen, det förstod man ju.


Tänker mig att min blivande man ska vara så här vältränad. Inga problem?

Kvällens aktivitet blev grillning på strömgatan med många skratt vilket ledde till att kvällen blev natt och söndagen blev en ytterst seg dag när jag mest satt i solen på altanen och läste. Inte helt fel det heller. Jag orkar inte vara likblek längre så det var på tiden att ett par fräknar infann sin på näsan.

Imorgon är det dags för vårens Mölltorptripp. Hello mättnadskänslor!


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: