POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Det var en gång en lördag.

Kategori: Allmänt

Förhoppningsvis har vi nu samlat oss tillräckligt mycket för att kunna reflektera över helgens händelser.

Vad som var en helt vanlig "två-veckor-före-Olstorp-fest" blev bubbel, vin, Bogrens, hot shots, nattamat, dans och ändlösa diskussioner.

Vi slog klackarna i taket rejält i lördags och det var längesen en så rolig kväll genomfördes här på schlätta. Vi kanske inte behöver gå in på så mycket detaljer men utekvällen inkluderade förfest med Björn Rosenström, 90-talsdängor, fuego i vardagsrummet, snapsvisor, en bilfärd med bland annat Eloise i högtalarna då någon eventuellt slog av en nagel. Vidare så ramlades det i trappor och på dansgolv, dansades och skrålades som aldrig förr, träffade en bloggkändis bror och frågade om han var lika rolig som sin syster, diskuterade postiljonpappor, åt pommes på baugetten och blev kallad kapitalist eftersom jag drack Coca Cola.

Med andra ord en helt vanlig utekväll..

När vi möttes i skolan igår så kan man säga att vi skrattade ganska mycket. Eller inte ganska mycket, vi kunde stundvis inte ens föra en konversation för att skrattet kom i vägen.

Idag känner jag mig dock som en människa igen och ska lyckas träna ikväll. Fuego, fast inte i ett vardagsrum den här gången. Sedan väntar eventuellt tedrickande med Sara och packning eftersom det bär av till Enköping imorgon för en långhelg.

Nu: Transkribering av intervju. Mamma, får jag låna din gamla trampmaskin?


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: