POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Två veckor senare.

Kategori: Allmänt

Jag undrar när jag ska sluta skriva om Vasaloppet. Det kanske ter sig lite tjatigt från min sida att det aldrig tar slut, men det verkar som om det fortfarande hänger med mig.

Ljumsken gör fortfarande ont, ledbandet i tummen likaså och jag börjar ana att jag eventuellt har en stressfraktur i ena foten. Den diagnosen grundar jag enbart på känslan i foten, det faktum att symptomen kommit smygande, mammas kunskap inom medicin samt internet. Internet framför allt har hjälpt mig att sätta en diagnos. Jag får väl se om det blir värre den kommande veckan och i så fall uppsöka en riktig läkare.

För övrigt tittade jag på Vinterstudion idag, de visade de bästa klippen från säsongen och visade en snutt från Vasaloppet med tillhörande musik. Jag började gråta. Inte en liten tår som trillade utan jag började verkligen gråta.

Det här med känslor och associationer är verkligen märkligt.

Imorgon är det dags för veckans första tenta, det känns sådär. Jag är dock glad att det gäller juridik så man får ha med sig lagar och böcker. Men det känns osäkert ändå...

Just ja, en sak till angående Vasaloppet.

Jag gjorde en deal med mig själv veckan innan loppet att om jag gick i mål så skulle jag få köpa NE på bokrean på Maxi. 



De pryder nu toppan av min bokhylla. Tänk all kunskap som finns i de här böckerna. 

Jag måste eventuellt genast begrava mig i dem.

Eller tentaplugga.


LOVE / H

Kommentarer

  • Sara säger:

    Hörru! Har man åkt nio mil på skidor och klarat sig igenom ett helt Vasalopp så får man tjata om det precis hur länge som helst anser jag =) dina barnbarn kommer ju älska storyn om mormor/farmor som åkte i kungligheters spår. Tjata på! Puss

    2012-03-19 | 22:21:40

Kommentera inlägget här: