POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Helgen.

Kategori: Allmänt

I lördags var jag och Sara på BEST awards, en härlig tillställning på Peach Pit. Jag var högst osugen på sittning, men vi piffade till oss, köpte lite Loka och rörde oss mot Trängen. Jag drack en välkomstdrink och kände att huvudet började snurra lite så jag avbröt min alkoholkonsumtion där och då. Det blev tack och lov en rolig kväll med många skratt, men kvart över elva tackade vi för oss och knallade hemåt. Vid det laget hade jag så ont i min ljumske/höftböjare att tempot var långsammare än långsammast och jag fick stödja mig på Sara hela vägen hem.

Väl hemma så hamnade vi av okänd anledning på Youtube och Hemnet. Fråga mig inte hur det gick till, men plötsligt hade vi stora planer på att köpa oss tomter i Dalarna samt köpa ett billiga hus från glesbygden någonstans och frakta dit. Vi kom även fram till att vi skulle kunna betala kontant för en lägenhet i centrala Avesta. 

Vi har nu stora planer på att flytta till glesbygden och skapa en massa jobb (ännu oklart hur) och vi hittade ett fantastiskt fint fritidshus i Dalarna som vi förmodligen får slåss om.

Igår fick jag ingenting gjort alls, jag tittade på Vinterstudion mest hela dagen. 

Idag har vi suttit i biblan i skolan hela dagen och jag har varit till kiropraktorn som har mördbultat mig. Jag har ont lite här och där nu, men har ändå planer på att försöka plugga lite ikväll. Vi får väl se hur det artar sig. En vecka till första tentan, känns inte helt och hållet bra.


LOVE / H

Kommentarer

  • Sara säger:

    Jag sitter och funderar över namnet på det där företaget vi ska starta på glesbygden. Har inte kommit på något fyndigt än men jag ämnar undvika min kompletteringsbok så mycket som möjligt idag och kan därför kanske ha ett namn till kvällen.



    I övrigt undrar jag vad mördbultat är för nytt spännande ord? =) Då har man inte bara mörat kroppen utan även mördat valda delar? Förlåt, men det här med språk är ju lite vår grej. Puss!

    2012-03-13 | 11:46:32
  • Hanna säger:

    Menar du att du aldrig hört ordet mördbultad? Jag har ju hört stolpapärör (ytterst osäker på stavning på pommes där).



    Mördbultad är ett ord man använder ofta i trakterna norr om Mälaren där jag kommer ifrån. Det är ett bra ord, det är liksom som att man har blivit så slagen eller liknande att kroppen känns mördad..typ.

    2012-03-13 | 14:38:49

Kommentera inlägget här: