POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Frihet.

Kategori: Allmänt

Två tentor senare är vi äntligen fria. Tentorna lär komma tillbaka med blandat resultat, båda känns väldigt oklara. Det kan gå vägen, men det kan också gå jättefel. Det får tiden utvisa.

Nu har jag sanerat min lägenhet eftersom ett par klasskompisar kommer hit på tentabubbel ikväll innan vi ska till Harrys för middag och quiz. De människor som påstår att deras hem aldrig är så rent som i tentaperiod skulle jag vilka träffa. Personligen går jag helt åt andra hållet, om jag råkar lägga något på golvet så får det helt sonika ligga kvar där tills tentaperioden är över.

Nu är det dock både undanplockat och dammsuget här på Kurorten och jag ska cykla till Posten för att "visa upp mig" så att jag kan börja jobba lite extra. Efter dagens tenta, som för övrigt tog en timme att skriva, tog vi en fika på förr, läste en artikel som konstaterade att vi är sockerpundare vilket slutar NU, vi var på loppis och strosade lite allmänt i solen. 

Ja, precis som efter förra tentaperioden i Januari är det nu dax för sockerdetox. Den här gången gör vi det i grupp, som vore vi missbrukare av högsta rang. Vilket vi också är om man ser till den skrämmande information som framkom i en artikel i 'Vasalöparen'.



Uppdateringar lär följa angående vårt beroende.

Imorgon kväll bär det av till Enköping en snabbis för att spendera hela lördagen i Stockholm. Vi är ju lediga i tre och en halv dag. Bättre än så kan det knappast bli!


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: