POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Fridag ett.

Kategori: Allmänt

Den första fridagen till ära har jag passat på att tvätta. Jag har även suttit i solen i en timme i Boulognerskogen med Cissilaya och hunden Bodil. Bodil rörde mig inte, vilket alltså är en hund helt i min smak.

Snart ska jag bege mig till det Gargårdska residentet för att sedan lifta till Enköping eftersom det nämnda herrskapet skall åka till Stockholm över helgen.

Det ska visserligen jag också, men jag sover i Enköping.

På Harrys igår gick frågesporten sådär kan man säga. Vi skyller på frågorna och inte på vår okunskap, okej? Vi hade i alla fall roligt.

Ja, men solen skiner och livet känns plötsligt inte lika ångestfyllt som det gjort den senaste veckan. Jag har inte ens ett sockersug just nu. Bara det är ju i sig fantastiskt. Vi ska kicka sockrets ass!

Igår bokade jag och Hanna dessutom boende inför vår Barcelonavisit. Nu är det bara tre veckor kvar, sedan strosar vi Ramblan ner mot havet och insuper atmosfären samt förundras över de mänskliga statyerna, som jag förväntar mig är desamma som för fem år sedan.

Livet känns bra.


LOVE / H




Kommentarer

  • Sara säger:

    Cissilaya =) hoppas helgen i Sthlm blir fin! See ya next week, puss!

    2012-03-24 | 01:45:25

Kommentera inlägget här: