POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Ett dygn återstår.

Kategori: Allmänt

Om ett dygn befinner jag mig i Berga By i Sälen. Om ett dygn och 50 minuter går starten i årets Vasalopp. Idag ska jag och mamma ta bilen till Orsa och imorgon ska jag med en buss som går från Mora klockan 04.00 till starten i Sälen.

Förutsättningarna för skidåkning har inte varit optimla den här vintern och jag önskar att jag hade fler mil i kroppen. Men det är för sent nu. Allt som behövs nu är det utlovade bra skidvädret, världens bästa glidvalla, lite fäste och ett jävlar anamma så ska jag möjligtvis ta mig över mållinjen i Mora imorgon kväll.

Rapport om mitt lopp lär komma i sinom tid. Wish me luck!


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: