POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Dagarna efter.

Kategori: Allmänt

Jag börjar så smått att känna mig som en människa igen. I tisdags tog det mig en kvart att gå de 400 meterna till skolan. Igår tog det 10 minuter och idag gick det möjligtvis något fortare. Min högerljumske gör fortfarande ont, ledbandet i högertummen likaså. I övrigt är kroppen bara lite öm här och där. Mina bortdomnade tår och min avdomnade tumme börjar även de komma tillbaka till livet och känseln är nog snart tillbaka helt och hållet.

Däremot är jag konstant trött och hungrig. Jag äter frukost, lunch, kvällsmat och där emellan mellanmål tre gånger. Jag har somnat vid klockan nio på kvällen hela veckan och fått minst 10 timmars sömn varje natt men är ändå utmattad. Det här med tentaplugg känns väldigt jobbigt, men vad har jag egentligen för val? Om 11 och 14 dagar har jag tentor. Med tanke på hur lite vi pluggat den här perioden så behöver vi verkligen borra ner huvudet i böckerna den närmaste tiden.

För övrigt startar jag dagarna med resorb eftersom jag inbillar mig att min vätskebalans ännu inte är helt återställd. Jag är tacksam för alla matlådor jag stoppade in i frysen förra veckan som nu räddar mitt matintag om dagarna. Att jag dessutom har frysen full med hembakt bröd är pricken över i:et. Måste nog dock laga mer mat i helgen så att det räcker tentaperioden ut.

Med hopp om lite motivation och inspiration.


LOVE / H 


Kommentarer

  • Sara säger:

    Du fixar det här! Precis som allt annat =) SuperHanna!

    2012-03-09 | 19:46:12

Kommentera inlägget här: