POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Blogg- och pluggtorka. Typ.

Kategori: Allmänt

Jag har en känsla av att fenomenet bloggtorka spridit sig till mina fingrar. Jag vet inte vad jag vill säga med det, men det kan ha något att göra med att vi har två tentor nästa vecka och borde befinna oss i tentabubblan. Men på något sätt så har en lugn infunnit sig, det beror inte på att vi kan allt utan att vi känner oss likgiltiga.

Jag har hamnat i stadiet: "Jaha-men-då-gör-jag-väl-en-omtenta-i-så-fall"

Ett intressant stadie måste jag säga, icke önskvärt desto mindre, men gruppsykologin är så flummig att vi inte vet i vilken ände vi ska börja. 

Men idag fick vi nästan en aha-upplevelse så snart kanske vi är något på spåren. 

Förvaltningsrätten känns lugnare, men där skulle det kunna bli underkänt likväl som väl godkänt. 

Ni förstår att vi just nu håller oss på en hög studienivå, det är nästintill pinsamt, men vi försöker i alla fall.

Jag såg häromdagen att jag har en helt oöppnad burk spiskummin i min kryddhylla. Jag kan liksom inte erinra mig varför jag har köpt den, jag undrar vad jag skulle laga. Om någon vet, så hojta till! Det kändes ju för övrigt relevant på alla sätt och vis att berätta om min spiskummin.


LOVE / H

Kommentarer

  • Sara säger:

    Efter en snabb googling hittar jag indiska, mexikanska och egyptiska recept. Tydligen även en viktig ingrediens i chili con carne. Något du känner igen att du velat laga nån gång? =)

    2012-03-14 | 23:06:32

Kommentera inlägget här: