POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Stockholmsspontanitet.

Kategori: Allmänt

Jag är väl medveten om hur kass jag är på att blogga när jag befinner mig i Enköping. Det kan också ha att göra med att det är sommarlov och att jag därmed inte har något plugg jag behöver undfly med hjälp av bloggande.

Hur som helst, jag spenderade tisdagen i Stockholm med min gamla kollega Per. Vi hade en fullkomligt spontan dag som startade med lite strosande i centrum samt runt Skeppsholmen och Östermalm. 


Soldränkt Kungsträdgård.


Stockholm.

Eftersom spontaniteten var på topp så gick vi till Fältöversten och inhandlade varor till picknick. Vi fick med oss både bubbel, plocksallad och choklad innan vi var klara. Dessutom köpte vi ett vykort att skicka till vår kära Lappskan, även kallad Edith.

Vi tog vår picknick till Djurgården och hittade en utomordentligt bra gräsplätt bakom Vasamuseet. 


Bubbel.

Jag kan rent spontant känna att Systembolaget borde ha färdigkylt bubbel för spontana tillfällen som dessa. Borde tipsa dem om det.

Det gled förbi ett par små båtar..


K22.


K24.

När vi har picknick för fullt ser jag plötsligt hur det regnar ute i vattnet. Sedan kom regnet närmare och närmare så vi fick snabbt som tusan packa ihop vår lilla picknick och ta skydd under taket på baksidan av Vasamuseet där vi sedan stod och drack bubbel och åt choklad. Eventuellt fnittrade vi en del också.


En liten skur bara.

När regnet avtagit och bubblet var slut tog vi en sväng på Djurgården, men hann inte speciellt långt förrän det återigen började ösa ner regn. Vi fick springa till närmaste busshållplats vilken var utanför Nordiska museet och hoppade där på en spårvagn tillbaka till centrum. 

Strosade lite i Gallerian och jag förlustade mig möjligtvis lite grann på Hollister. Men eftersom skolår två av tre är avklarat och godkänt så var det mer än okej.

Insåg någonstans här på eftermiddagen att jag druckit en halv flaska bubbel och att jag hade bilen parkerad vid tågstationen i Enköping.

Man kan säga att min kära Lillasyster fick gå upp till stationen och möta mig samt köra hem mig till päronen. Hoppsan. Men hon var säkerligen jättenöjd med det.

Det kan bli så när man är spontan och inte är van att någonsin köra bil. Jag tänkte mig inte ens för, men det löste sig ju utan problem för min del i alla fall.

Stockholm behandlade mig väl och Per likaså. Han är så vansinnigt nyfiken på Enköping att han eventuellt kommer hit i början av nästa vecka. Jag vet inte vad vi ska titta på då. Parker? Kajor? Runstenar? Ska fundera vidare på eventuella turistmål här i trakten. 

Idag blir det studentnostalgi i centrum. Hur kan det redan ha gått sex år sedan jag tog studenten?


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: