POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Regnet, kan du blåsa bort?

Kategori:

Idag har jag jobbat min första arbetsdag på egen hand. Alltså har jag inte haft pålitlige Harald vid min sida utan skött mitt distrikt helt själv.

Förutom att det har regnat in i bilen konstant och vid vissa tillfällen lite väl mycket, när jag hamnade i fel vinddrag, så har det gått lysande. Man kan säga att jag var torr på den vänstra sidan av kroppen medans högerarmen och hela högersidan var genomblöt. Det hjälpte föga med regnjacka, det regnade igenom kan man säga. Möjlitgvis för att min runda tog fyra timmar exklusive lunch.

 


Dessutom var jag hem till Horrace, som numera bor i Skultorp, och åt lunch och bjöds på fika. Det var vansinnigt trevligt, förutom när min bils larm plötsligt böjade tjuta. Jag har en känsla av att det blir fler sådana luncher den här sommaren. Jag menar, hur kul är det att sitta ensam i folktandvårdens personalrum och äta lunch när man kan sitta hos Horrace?

I övrigt har jag inte så mycket att rapportera, men jag återkommer inom en snart framtid hoppas jag. 


LOVE / H






Kommentarer


Kommentera inlägget här: