POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Karma is a bitch?

Kategori: Allmänt

Dagarna försvinner under mina fötter i takt med att min hosta tilltar.

Studentfirandet på stan i fredags var en glad tillställning. Kände mig avundsjuk på studenterna när de åkte omkring på sina flak och i sina skrindor dansandes och sjungandes. Studenttåget var det kortaste jag någonsin sett och så vansinnigt kompakt att man inte kunde se vilka det var som gick i det.

I lördags så fick jag ta vilodag då förkylningen eskalerade i min kropp. Dagen bestod mestadels av nysningar och halsont. På kvällen var det häng och grillning med gymnasievänner. Sunken hade ju berikat Enköping med ett två-dagarsbesök och tagit paus från hästarna i Tyskland så vi fick passa på att haffa henne när vi hade chansen. Massor av mat, skvaller, minnen och skratt i sex timmar vilket vi kom fram till är den längsta sammanhängande tidsperiod vi träffat henne sen vi slutade gymnasiet. Och plötsligt på kvällen dök hostan upp i mitt liv.

Igår var det loppisrunda bygden runt för hela slanten med Tina och Lillasyster. Vi startade i Grillby där jag fyndade detta:


Världshistoriens mest praktiska pall samt burkar.

Vi åkte sedan vidare till Örsundsbro och fabriksbutiken och spanade på porslin. Jag missbrukade nässpray och åt en glass innan vi åkte vidare mot Fjärdhundra.

På vägen stannade vi till vid Kråkvilan. Vilken fantastisk oas mitt i ingenstans. Dagen till ära var det rabarberfrossa och vi fikade med rabarberpaj, hemmagjord saft och inhandlade sedan både marmelad och örtsalt. Det enda felet var att jag gärna hade känt mer smak på det jag åt, men det satte förkylningen stopp för.


Rabarberfrossa.


Kråkvilan.

Efter detta fantastiska stopp styrde vi bilen mot Fjärdhundra och hittade två loppisar till innan vi återvände mot Enköping för lunch på Astas Vedugn. Gudomliga pizzor intogs innan jag åkte hem och somnade i soffan.

Vaknade av regn och fick skynda ut för att täcka över grillen från lördagskvällen. Upptäckte att jag, kvällen innan, glömt stänga av gasolen. Hoppsan, plötsligt var gasolen slut kan man väl säga om det. Jag har haft stoltare ögonblick i mitt liv om jag säger så.

Idag har jag varit hos Storebror och laddat upp med fem dvd-filmer för att fördriva denna hostandets dag. När jag kom hem och hade bullat upp i soffan med vatten, nässpray, halstabletter och kände mig redo för film så var TV:n totalt död. Den fungerade igår kväll, men vägrar visa några som helst livstecken idag. Jag har således jagat TV-reparatörer som verkar vara ett utdöende yrke, men till slut hittat en i Bålsta. Får hoppas på att de kan dyka upp idag och lösa det här innan Sverigematchen ikväll. Annars får väl min käre far fly till min Storebror för bra och stor bild.

Jag har flyttat sladdar i eluttag, stängt på och av eluttag, läst bruksanvisningen på danska och kollat så inget är glapp. TV:n är ändå död medan boxern och dvdn lever för fullt.

Är det månne något fel på min karma?


LOVE / H


Kommentarer


Kommentera inlägget här: