POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Helgen.

Kategori: Allmänt

Helgen har tydligen förflutit utan att jag hunnit reflektera över det. I lördags var jag, Sara och Evelina serveringspersonal på ett bröllop i Leksberg, Mariestad, hela dagen. Vi ordnade med mat, dricka, höll ordning, diskade som galningar och hängde en hel del i köket. Det tog oss nio timmar, mer eller mindre, och resulterade i smärta all over fötterna. 

Efter avslutat arbete åkte jag med Sara hem där Marcus och Jimmy hängde. Sara tog en drink, jag tog en kopp te. Sedan låg vi i en varsin hög på golvet och hade ont både här och där samt försökte få männen att förstå att "Grubbelsmurfen" är den bästa låt som någonsin gjorts.

Igår var jag i skolan klockan nio för att släppa in Evelina och Patricia med mitt passerkort. Passade på att skriva ut hela min resdagbok eftersom den skulle läggas ner. Men det ska den inte längre. I vilket fall som helst så sitter nu tre år av mitt liv i 98 plastfickor i en pärm och jag fastnar så fort jag öppnar den. Det är så mycket jag har glömt som jag behöver påminnas om. Det är så konstigt att så många människor som varit en stor del av mitt liv inte längre är nära, men har man levt ett flyktigt liv så har man.

Igår kväll var jag hos Evelina för att titta på finalen av Mästarnas Mästare och Big Brother. Kände mig oerhört upprörd när Pernilla Wiberg ramlade ner från klippan. Jag hade glömt vilken fantastisk förebild hon är, måste påminna mig om att hon är grym oftare.

Idag har jag åstadkommit en snabbstädning av min lägenhet, en löptur i Boulognerskogen samt försökt packa inför en enköpingsvistelse. Men det är vansinnigt svårt att packa när man inte vet hur länge man ska vara borta och när vädret är som det är just nu.

Det här kan för övrigt vara något av det mest ointressanta jag någonsin skrivit. Ska bättra mig på den punkten.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: