POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Den enformiga radiomusiken.

Kategori: Allmänt

Efter att ha kört runt i en postbil i en dryg vecka så har jag nu konstaterat att radiokanalerna i Sverige är oerhört enkelspåriga. Oavsett vilken kanal jag lyssnar på så är det samma musik som går om och om igen. Jag sitter och växlar mellan Rix FM, Mix Megapol och P3. Jag kan inte ens räkna hur många gånger jag den här veckan har hört Euphoria på radio. Eller Call Me Maybe eller Lullaby eller Där Jag Hänger Min Hatt.



Det är något enformigt. Hur jag ska stå ut i sex veckor till är ett mindre mysterium. Jag kanske borde lyssna på P1 istället? Men det är så trist med en massa pratprogram dagarna i ända. Jag blir så trött av det.


För övrigt så måste jag verkligen verkligen verkligen tacka för responsen angående det här inlägget. Jag är helt överväldigad och innerligt glad över att det finns så många människor som uppskattar det jag skriver.


LOVE / H




Kommentarer

  • Sanna säger:

    En av kommentarerna råkade vara mina, men blogg.se bestämde sig för att jag var anonym av någon anledning...

    2012-06-29 | 20:08:11
    Bloggadress: http://pipig.blogg.se

Kommentera inlägget här: