POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Spontanlördag.

Kategori: Allmänt

Igår hade vi en spontan tillställning hos Edith med vin, ost, kex samt en mumsig kaka som undertecknad bakat.

När kvällen startade så lyssnade vi på soundtracket från Rock Of Ages. Man kan säga att vi snöat in oss lite granna. Men ju längre kvällen förflöt så lyssnade vi på både Rosenström och Eddie Meduza. För varje glas vin som intogs kan man säga att de fyra tjejerna från schlätta fick bredare och bredare västgötska. Innan vi lämnade lägenehten för att ta en tur i stan så var det Galenskaparna som spelades och jag hörde ingen dialektal skillnad på Jan Rippe och de fyra västgötska tjejerna. 

Det hela var väldigt underhållande faktiskt.

Sedan tog vi en tur i byn och besökte både Harrys, Husaren och Glädje. Musiken var inte bra någonstans med vi var vid gott mod trots att vi promenerat till centrum i regn. Vi stötte på ett gäng okända människor, bland annat unga herrar från gjuteriet på Volvo. Jag upplyste även en herre om att han inte befann sig i Australien. 

Vi hittade dessutom ett hemligt rum på Glädje. Det är möjligt att fortsättning följer.

Idag har jag skurat kaklet i badrummet och rengjort ugnen samt packat ett gäng kartonger och packat ner innehållet i garderoberna. Jag har dessutom varit hos Edith och diskat. Hon låg i sängen och sov medan jag slavade i köket. Helt och hållet rättvist kan jag tycka.

Sista veckan på Kurorten är på ingång och jag längtar tills veckan är slut. Två veckors ledighet ska avverkas innan flyttlasset går till Havstena. Det känns bra.

Mer Rock Of Ages åt folket!


LOVE / H



Kommentarer

  • Sofia Borg säger:

    Kanske skulle ta och spela in vårt snack nästa gång ;)

    2012-07-12 | 19:53:17

Kommentera inlägget här: