POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Rock Of Ages!

Kategori: Allmänt

Igår kväll trotsade jag och Edith regnet och besökte stadens biograf för den sena föreställningen av Rock Of Ages. Jag måste nog säga att det var längesedan jag såg en så fantastisk film. Vi satt båda två med ett leende på läpparna filmen igenom och skrattade otaliga gånger högt och ljudligt.

En musikal i bästa gleeanda, fast bra på riktigt. Gamla rockklassiker filmen igenom, det var svårt att inte sjunga med. Filmen utspelar sig dessutom det fantastiska året 1987. Kan det bli bättre än då?



Malin Åkerman och Tom Cruise var helt och hållet något jag saknar ord för. 

Man kan säga att Rock Of Ages var precis vad jag behövde för att bli på bättre humör. Idag snurrar soundtracket i min dator medan jag tvättar, bakar, lagar mat och flyttpackar. Ikväll är det vin och plock hos Edith med ett gäng tjejer och eventuellt en spontan utgång. 

I övrigt fortsätter mitt oerhört glamorösa liv med postarbete, flyttpackande och ja, det var ungefär det.

Men det är dumt att klaga.


LOVE / H


Kommentarer


Kommentera inlägget här: