POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Dalavistelse.

Kategori: Allmänt

Jag har varit i Dalarna i helgen och vilat upp mig. Nu har jag möjligtvis varit hemma i två dygn, men inte haft en tanke på att blogga ändå.

Jag har kommit fram till att Dalarna är bra för själen. Man borde verkligen åka dit oftare och insupa Dalaluften lite mer. Att stå uppe i Oljonsbyn och titta ut över Orsasjön och Grönklitt inger ett lugn som ingen annan plats jag besökt gör.

Det är stundvis så vackert så att det nästan gör ont i ögonen.


Det här är taget från Udden vid Orsa Camping ut över Orsasjön. Gesundaberget skymtar på andra sidan.


Det här är taget från samma ställe, det är inte photoshop som har lagt till effekter, det är Dalarna som redigerat bilden helt på egen hand.

Efter 30-årsfirande på lördagen, där jag krossade allt vad motstånd hette i musiktävlingen, och en spontan ukuleletillställning med allsång på söndagen så besöktes i måndags Mora. Vi gick en visning i Anders Zorns gamla hem, Zorngården. Tillåt mig att bli uppslukad, jag vill jobba som guide igen och grotta ner mig i trivial information om denne fascinerande man samt hans hustru. Jag fick träffa Mora-Nisse och besöka Vasaloppsmålet samtidigt som jag var vid mina sinnes fulla bruk och inte utmattad av elva timmars skidåkning. Jag kände inte igen mig, mitt på upploppet var ju en rondell...


Jag och Mora-Nisse.


I fäders spår för framtids segrar. Sveriges bästa slogan, som jag kallar den.

På måndagskvällen besökte vi just Udden på Orsa Camping för att delta i allsång med kändisarnas kändis i Orsa, Kalle Moraeus. Regnet bestämde sig för uppehåll och till och med solen gjorde oss sällskap. Onekligen stämningsfullt.


Kalle M.

Jag säger precis som Kalle: UNDERBAAAAART!

Mer Dalarna åt folket!


LOVE / H


Kommentarer


Kommentera inlägget här: