POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Tentafiaskot.

Kategori: Allmänt

Dagens tenta var som ett slag i ansiktet. Vi har pluggat röven av oss innan jul, lite under jul och nyår och den senaste veckan känns det som att vi har pluggat dygnet runt. Vi kunde det här. Vi kunde sammanfattningarna från föreläsningarna, vi kunde sammanfattningen från sista föreläsningen. Jag kan rabbla teorier framåt, bakåt och i sömnen och vi kunde de fyra övningstentorna.

Ingenting av det kom på tentan idag. När jag läste igenom frågorna kändes det som att tentan var gjord för en annan kurs än den vi läst. En fråga kände jag igen från en övningstenta. En fråga. 

Jag har ordbajsat och chansat och ordbajsat lite mer. Om vi får G på det här så är det verkligen ett under. Om vi får U så är vi förmodligen långt ifrån ensamma, det verkar som att hela klassen delar vår känsla.

Jag har varit på ett boxpass på Friskis ikväll med Sara. Jag tog i så att mina armar ännu skakar två timmar senare. Det var välbehövligt. Om jag kan skriva imorgon så är jag evigt tacksam. 

Nu laddar vi om för två dagars ekonomiplugg innan det på fredag är dags för ekonomitentan. Spännande...


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: