POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Sälen, dag tre.

Kategori: Allmänt

Dag tre försvinner under mina fötter medan jag har fullt upp med skidåkning, mat, mellanmål och bokläsande.

Idag har jag i alla fall avverkat 2,5 mil i spåren och känner mig lite mör i kroppen. Svanken och höftböjarna är verkligen inte att leka med längre. 

Idag har Dalarna varit vackrare än någonsin, om än lite kallt med 13 minusgrader i luften, med sol på den blå himlen. Det har snöat inatt och nysnön ligger på träd och mark och riktigt glimrar. Även denna omgång snö smakade bra för er som undrade.



Det var lite småkyligt i utförsbackarna, men det gick det också. 

Idag har jag även lyckats med konststycket att ramla i en uppförsbacke. Ni anar inte hur svårt det är att ta sig upp igen när det är uppförsbacke. Det var när jag i prinicp åkt klart och hade några hundra meter till bilen. Jag fick verkligen göra en kraftansträning för att ta mig upp...

Imorgon blir det sista dagen med skidåkning, vi får se vad kroppen orkar med och vad temperaturen slår till med. Jag har nämligen hört rykten om att det ska bli ganska kallt.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: