POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Sälen, dag ett.

Kategori: Allmänt

Jag är på plats i Sälen efter en lång biltur under morgonen och förmiddagen. Efter lite lunch stuvade jag in mig själv och skidorna i bilen och åkte ner till Hundfjället i jakt på längdspår.

Med en mil i benen och en själ som är på väg att hinna ikapp mig så är jag nu trött och matt och ligger i en soffa i Isbykvinnans stuga. Ingen annan är hemma och det enda som hörs är kylskåpet. Utanför fönstret finns det en halvmeter snö. Med ett par ynka minusgrader i luften är vädret verkligen optimalt.



Jag må ha varit lite ringrostig i mitt åkande idag, och jag har en känsla av att det kommer göra ont på diverse ställen imorgon. Men det gör ingenting, absolut ingenting för jag tänker åka ändå.

Ikväll har jag inga som helst planer, jag skulle faktiskt kunna sitta och bara titta ut genom fönstret på snön. Snön smakade för övrigt bra idag när jag blev trött ute i spåret. Det är ett måste att smaka på snön.

Jag känner mig glad.


LOVE / H

Kommentarer

  • Sara säger:

    Åh vilket härligt inlägg, vad avundsjuk jag blir! =) Jag har diskat i en timme och nu börjar köket se ut som vanligt igen, det känns också rätt skönt i själen. Kicka spårens ass imorgon!

    2012-01-17 | 16:30:58

Kommentera inlägget här: