POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Mental paus.

Kategori: Allmänt

Gårdagens plugg resulterade i ett mentalt platt fall. När klockan passerat halv två så sa min hjärna ifrån, liksom min kropp.

Jag hade bokat mig på spinning, man kan säga att jag verkligen avbokade den. Jag och Lisa skulle istället gå en promenad. Den längsta promenad jag tog mellan klockan fjorton och klockan tjugotvå var att gå från sängen till diskbänken. En fullständig mental och fysisk utmattning infann sig.

Jag tittate på en massa skidor istället, slösurfade och fick äntligen se sportens årskrönika. Jag grät, mer än en gång. Jag grät mest hela tiden tills Ebba från Bollnäs dök upp. Jag antar att hela Sverige skrattade, men jag ser verkligen inte det roliga...


(svt.se)

Nu har jag sovit i tio timmar, inte orkat duscha än och inte ätit frukost. Jag ska vara i skolan om en halvtimme. Eventuellt får jag helt enkelt ta med mig frukosten dit. Duscha? Ja framåt eftermiddagen möjligtvis.

Ge mig den fjortonde januari nu TACK!


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: