POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Lärdomar från Harrys.

Kategori: Allmänt

Jag förstår att ni alla håller på att spricka av förväntan angående vårt deltagande i Harrys quiz i torsdags. Jag ber om ursäkt för den sena uppdateringen, och den beror verkligen inte på att jag haft fullt upp. Tvärtom, jag har mest varit uttråkad men nåväl, här är resultatet:

(Fanfar)

Av 21 lag så kom vi på femte plats!

Vi är oerhört stolta, och hade vi bara vetat att Frankrike vann OS-guld i handboll 2008, och att en "sperm whale" är en kaskelotval så hade vi verkligen varit uppe och nosat på segern.


Kaskelot.

Trist, men vi lärde oss i alla fall en massa saker på köpet.

Dels lärde sig den andra Hannan att man inte kan bli gravid med en blåval om man är människa.

Dels lärde sig Karin att däggdjur föder levande ungar samt att undertecknad inte är lesbisk.

Dessutom delade den andra Hannan med sig av att det är bättre att dricka vin med munnen än med näsan.

Sammanfattningsvis så måste vi summera det hela som en alltigenom lärorik afton och vi vill onekligen ha revansch. Harrys på torsdag då kanske?


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: