POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Mer Fred Astaire åt folket!

Kategori: Allmänt

Igår kväll tittade jag lite grann på Gladiatorerna och till min fövåning så var det faktiskt förvånansvärt underhållande. 

Därefter tittade jag på p3 Guld en sväng. Det var ju naturligtvis en massa musik och sådant, uppträdanden och annat spex.

Något jag störde mig på när det var uppträdanden hela tiden var att man inte fick se mer än typ två sekunder från varje kameravinkel. Det skulle ideligen bytas kameror samt zoomas in och ut konstant tills jag blev fullkomligt yr.

Det får mig verkligen att känna mig lastgammal samt inse att Fred Astaire verkligen hade en poäng.

När Fred Astaire dansade, oftast med Ginger Rogers, så var ett av hans krav att de alltid skulle filmas i helkropp. Man skulle se allt uppifrån huvudet ner till fötterna. Dessutom skulle det vara så få kameravikelbyten som möjligt.



Fler borde helt klart anamma det tankesättet, för personligen tycker jag att det är fullkomligt briljant!

Less is more!


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: