POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Skilda Världar-beroende.

Kategori: Allmänt

Jag har gått och blivit sjuk. Yrsel har utmynnat i en ond hals och en täpt näsa. Nässpray från Spanien är som vanligt min räddare en helg som denna och jag spenderar min tid i sängen med diverse dåliga tv-program.

Jag har till exempel återupptäckt den gamla hederliga serien Skilda Världar. Den går inte på tv, men den finns i min dator. Jag är helt och hållet fast. Samtidigt som det är så fruktansvärt dåligt så är det så underhållande. Jag skrattar inte bara åt tveksamma skådespelarinsatser utan även åt 90-talskläder, frisyrer och intrigerna som utspelar sig.



Dessutom är det ju extra underhållande att Bengt Dahlqvist råkar vara från Enköping.

Har jag förresten berättat att jag åt frukost bredvid Bengt i höstas när Mamma och Pappa var i Skövde? Bengt är tydligen någon slags karaoke-DJ numera och hade haft någon slags spelning här på schlätta.

Nu ska jag fortsätta att vältra mig i Skilda Världar och självömkan samt svettas och frysa om vartannat och hoppas på att förkylningen går över som genom ett mirakel.


LOVE / H


Kommentarer


Kommentera inlägget här: