POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Restaurangen och servicen..

Kategori: Allmänt

Jag känner mig yr, lite småsnuvig och halsen känns sträv. Jag har inte tid att bli sjuk, om en månad ska ju jag vid den här tiden befinna mig någonstans mellan Sälen och Mora på ett par skidor.

Kurerar mig för fullt för att det inte ska bli värre. 

Igår var jag som tidigare nämnt i Göteborg. Det kan vara en av de roligaste restaurangupplevelser jag varit med om. Vi skrattade hela kvällen.

Först var tåget som jag och Roro åkte med en timme sent, när vi kom till restaurangen så hade det andra redan fått bordet och beställt mat. Problemet var bara att vår bordsbokning inte fanns trots att Nina hade bokat OCH dubbelkollat att bokningen fanns ett par dagar innan vi skulle dit. Men men, efter tjugofem minuter, alltså innan jag och Roro ens dykt upp blev de tillsagda av en servitris att vi var tvungna att vara därifrån senast klockan nio för då skulle nästa sällskap ha bordet. Sedan ändrade de sig till klockan tio. 

De fick således beställa mat innan jag och Roro dykt upp. Varmrätten kom in när vi anslöt till sällskapet, problemet var bara att de även hade beställt förrätt och den hade ännu inte kommit in. Hon ursäktade sig och sa att den strax skulle komma så tog hon tillbaka varmrätten. Sedan dök någon annan upp och undrade vad de beställt till förrätt. De tre som beställt blåmusslor fick veta att blåmusslorna var slut så hur förrätterna strax skulle dyka upp är för oss ett mysterium. De fick beställa om och så fick vi vänta länge innan förrätterna dök upp. Sedan fick vi vänta ännu längre på varmrätten. Två timmar efter första beställningen fick vi maten, som dock var gudomlig.

Dryckesbeställningar försvann på vägen, vi blev dock väldigt bundis med ägaren och han fick själv gå och hämta drycker eftersom han verkade ha en servitris som inte var helt och hållet serviceinriktad.

Vi fick i alla fall 25 % rabatt på notan och en varsin gratis pannacotta och det var ju trevligt.

Göteborgarna påstod att de som ägde restaurangen uppenbart är Gaisare, personligen ser jag inte vad det har med saken att göra, men jag är ju heller inte göteborgare.



Sedan satt jag och Nina på centralen och väntade på buss och tåg, det var väldigt härligt att träffa henne igen trots att hon var så nedrans brun. Hon får allt pallra sig till Skövde snart så vi kan kika på glee!


LOVE / H

Kommentarer

  • Nina säger:

    Hehehe... Helt klart va de Gaisare! Men deras usla service blev ju vår victory, kanon-kul! ;D



    Tack för att du kom hit, de va sinnes kul att se dig igen. Åker till Skövde så snart som möjligt!!!



    Kraaaam

    2012-02-05 | 12:09:11

Kommentera inlägget här: