POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Helgen.

Kategori: Allmänt

Igår åstadkom jag ungefär ingenting i pluggväg. Däremot var jag en sväng på berget och försökte åka skidor, men när fästvallan agerar mer som glidvalla så ger det onekligen problem. För övrigt var det tre grader varmt och regnade. Inte helt optimalt för längdåkning. Jag fick helt eneklt stakträna lite och därefter åka hem igen.

En promenad med Cissi hann jag med på eftermiddagen och på kvällen såg jag Melodifestivalen och hängde på Twitter där jag numera är alldeles för aktiv. Sara är sjuk som jag vet inte vad men vi konverserade hela Melodifestivalen igenom via Twitter och WhatsApp som är guds gåva till mänskligheten.



Idag har jag åstadkommit två JO-fall, är halvvägs genom dem nu så det är en bit kvar. Jag har dessutom ännu en gång sett Sportens årskrönika, sett André Myhrer ta en bronsplacering i slalomen, sett min vän Ellinore vinna silver på distansen 60 meter häck vid inomhs-SM i friidrott och så har jag inte städat.

Ikväll tänker jag gå på cirkelfys på Friskis och mörda mina muskler, det tror jag att de behöver.

Och så tänker jag hoppas på att YR har fel och att det inte blir plusgrader hela veckan så skidspåren smälter. 

Och så ska jag verkligen försöka göra ett JO-fall till efter träningen ikväll.


LOVE / H


Kommentarer


Kommentera inlägget här: