POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Helgen.

Kategori: Allmänt

Det har verkligen varit snålt med uppdateringar här under den gångna helgen, men jag har bara inte haft tid över.

Jag åkte hem till Enköping i torsdags och fick genast uppgifter att ta hand om till lördagens fest. Jag skulle gå av i Västerås och bli hämtad av lillasyster för att uträtta ett par ärenden. När jag gått av och är halvvägs upp i trappan till gångtunneln inser jag att min packning är kvar på tåget. Jag hade bara en plastpåse i handen och skolväskan på axeln, resten var kvar på tåget. Men jag sprang snabbare än Usain Bolt och lyckades hämta väskan innan tåget rullade vidare. Hade det varit Enköping jag skulle av i så hade tåget förmodligen redan åkt innan jag insett mitt fatala misstag.

I vilket fall som helst så ägde pappas 50-årsfest rum i lördags. Plats: Mälbygården. Mälbygården är förknippat med både minnen och minnesluckor. Faktum är att min allra första fylla ägde rum just i Mälbygården. Det var på en fest i Mälbygården som jag och Tina lärde känna varandra. Bara en sådan sak gjorde väl festen till en succé.

Totte från Grästorp underhöll och med den dialekten kände jag mig onekligen som hemma. Annars hängde jag i baren och köket, minglade med diverse människor, men hälsade inte ens på alla. Det blev styrdans, för min del med pappa, Daniel, Urban, Andreas som var all over the place" och dansade in i samtliga andra på dansgolvet, samt Bjerk framåt småtimmarna efter att han kommit till köket och pekat med hela armen samt fastslagit att "Hanna, det här är våran låt!" 

Mig veterligen har alla haft roligt och alkoholen flödade. Jag har förmodligen mest minnen och iakttagelser eftersom jag var nykter och vid tre på natten blev stannad av polisen för att blåsa när jag skjutsat ett gäng till stan och skulle hämta de sista.

Somnade klockan 4 på skinnsoffan i tv-rummet till vilken jag var förvisad eftersom diverse gäster intog Strömgatan under veckoslutet.

Igår städade vi och jag tog Urax och brummade ner till schlätta. Det var förmodligen tur att jag hade solen i ögonen hela vägen för annars hade det varit svårt att hålla sig vaken. Jag var hemma klockan sex och möttes av en trasig hiss eftersom jag hade en stor väska, kylväska med mat, en gjutjärnsgryta och skolväskan med mig. Älskade inte att bo på åttonde våningen igår, nej.

Packade upp, åt mat och kollade på Grey's Anatomy innan jag somnade halv nio och vaknade åtta imorse. Ska till skolan en sväng idag och till Cramo för att söka lite jobb.

Har inga bilder från helgen, däremot finns det lite bilder på twitter, eftersom jag live-twittrade från festen, där ni hittar mig här.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: