POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Den sociala retardationen.

Kategori: Allmänt

Jag lever fortfarande i vad som känns som total social retardation. Min enda kontakt med omvärlden är i princip den som sker genom facebook. Min gamla telefon har nu fått statusen 'Sim inaktivt' vilket i och för sig skedde redan i fredags. Min nya telefon har ännu statusen 'Ingen service'. 

Igår skulle jag på en fest hos Sara och Marcus. Det stod cirka 17.00 på facebook så jag gick dit klockan 18 och tänkte att då borde ju någon mer än jag dykt upp. Man kan säga att Sara fortfarande stod i duschen och jag var först till celebrationerna med god marginal. Jag fick en alkoholfri fördrink och efter en timme eller två började resterande gäster att droppa in till tillställningen. 

Inatt hade min underbara granne en av sina legendariska efterfester vilken väckte mig omkring 03.15. Eftersom jag vid ett flertal tillfällen skällt på honom vid dessa tillställningar samt pratat med kvartersvärden som i sin tur också pratat med honom så har jag blivit uppmanad av Skövdebostäder att ringa störningsjouren vid problem. 

Jag har till och med skrivit ned numret på en lapp. Inatt så hjälpte inte den lappen mig nämnvärt eftersom jag inte har någon telefon att ringa ifrån. Jag fick helt enkelt stoppa i ett par öronproppar så långt det bara gick, lyssna på mina tinnitustjut, sjunga lugna låtar för mig själv i huvudet samt att mentalt försöka att andas i fyrkant. Att försöka prata sans och vett med min granne verkar ju onekligen inte vara värt besväret. Festen klingade av omkring 05.30.

Tele2, kan ni registrera mitt nya simkort nu tack?!

Jag vill ha kontakt med omvärlden NU!


LOVE / H

Kommentarer

  • Tele2 säger:

    Hej Hanna,



    Förhoppningsvis har ditt nya simkort redan aktiverats nu men annars får du gärna kontakta mig på direkt. Vanligtvis sker aktivering av ett nytt simkort inom 1 timma från att man kontakta oss. Viktigt är att man startar om telefon efter 1 timme så mobilen känner av att simkortet har aktiverats. Har du flyttat numret från ett kontantkort eller en annan operatör ska ditt gamla simkort fungera tills numret flyttas över till oss.



    Med vänliga hälsningar



    Michaela Lindell, Tele2



    [email protected]

    2012-02-23 | 11:12:40

Kommentera inlägget här: