POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Julstress

Kategori: Allmänt

Man kan säga att den gångna veckan varit heltisk på alltför många sätt och den kommande veckan blir med största sannolikhet ännu värre med jobb, hemtenta, packning, seminarium och föreläsning.

Befinner mig i något som liknar en bubbla, är helt och hållet utmattad efter fredagens elva timmars arbetsdag på posten. Jag var hemma halv sju på kvällen. Halv sju. Jag skulle sluta kvart över fyra.

Jag ska jobba imorgon också, det enda jag längtar efter är lönekuvertet i januari. Jag har en känsla av att jag och min lillasyster har romantiserat jularna på posten. De är inte alls så härliga som jag minns dem. Hur jag någonsin ska orka jobba heltid framstår just nu som ett mysterium storlek större.

I övrigt längtar jag till USA. Jag åkter på fredag. Fredag. Det är alltså bara fem dagar kvar. Fem dagar går fort?


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: