POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Tidsfördriv.

Kategori: Allmänt

Det är söndag och det regnar som vore det inte finnas någon morgondag i Skövde. Jag tänker inte ens dra isär gardinerna för att se eländet. Det räcker att jag ser igenom den tunna svarta väven och jag vill bara lägga mig under täcket och sova till imorgon. 

Jag har ännu inte tagit mig ur sängen trots att jag varit vaken i tre timmar. Jag håller mig till helt vanliga söndagsbestyr, alltså titta på film, jag har till och med lyckats äta frukost. Annat man alltid gör är ju till exempel att sjunga in a cappella-sånger med hjälp av 'ljudinspelaren' och därefter lyssna på sin egen fantastiska stämma för att stilla undra varför man inte är en rockstjärna. 

Jag borde ju egentligen studera idag, men jag och Edith var ju så oerhört effektiva igår när vi pratade om arbetsrätt. Det vill säga ända tills hon kastade ut mig för att istället gå på hockey. Jesus Kristus alltså. Men nu är ju hockey inte heller min bästa sport så jag hade eventuellt också kastat ut mig.

Jag önskar att jag hade inspiration att skriva på min bok, det kanske kommer om jag bara öppnar ett dokument. Men jag vet inte om det melankoliska vädret hjälper mig i de, för avsikt, komiska reseledarbetraktelserna.

Jag har bokat tvättstugan ikväll, vi får väl se hur det blir med den saken, jag tar det kanske imorgon istället.

Jag hittade en bild från i somras där vi ser väldigt glada ut..


Föga anade vi här hur vi skulle må dagen efter...

Gnugga geniknölarna nu måske...


LOVE / H


Kommentarer


Kommentera inlägget här: