POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Techno...

Kategori: Allmänt

Jag har en granne som verkar tycka att technomusik är den bästa musik som finns. Personligen hatar jag det. Det är tre, max fyra toner som går om och om igen i ett ändlöst dunkande utan en antydan till att någonsin ta slut. 

Den här grannen har väckt mig om nätterna och hållit mig vaken om kvällarna flera gånger sedan jag flyttade in i min nya lya. Jag lämnade således en arg, men pedagogisk och lättsam lapp i min grannes brevlåda då jag inte var 100 % säker på att ljudet faktiskt kom från hans lägenhet. Det gjorde den visst, för dagen efter så kom han och knackade på och bad om ursäkt för att ha stört. Han sa även att om han störde mig igen så var det bara att komma och knacka på så skulle han sänka direkt.

Här sitter jag nu, 23.05 en tisdag med ont i halsen, en rinnande näsa och dunka dunka i väggen. Jag har varit och knackat på tre gånger men ingen öppnar. Jag har varit ute på balkongen för att se om jag kan se honom, men det gör jag inte heller trots att det lyser i hans lägenhet. 

Betyder det att jag måste lämna honom en arg lapp till i brevlådan? Det känns ju så himla fegt och mitt motto är ju 'AGERA!' Typ. 



Ibland önskar man liksom att man bor i ett stort hus ute på landet utan några grannar. Då är det väl bara djur som stör friden och ärligt talat kanske det är värre....


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: