POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Moskva.

Kategori: Allmänt

När jag och Edith var på Kreta på vår kärlekssemester så bodde vi på ett hotell där väldigt många ryssar bodde. Man kan säga att vi under vår semestervecka blev ett med den ryska kulturen. Vi har därför beslutat att vi måste åka till Moskva. Vi har inte sagt när, men vi har heller inte sagt om. Moskva är helt enkelt en resa vi ska göra. Vi ska åka tunnelbanan som jag hört är helt gudomligt fin, vi ska se Röda Torget och Kreml. Vi ska köpa matrjosjka-dockor och pälsmössor, äta piroger och dricka vodka på nattklubbar.

Jag tror att det kan bli en fantastisk resa, men att vi kanske är lite blekare än vi var sist när vi kom hem...

Någon som vill åka med?



För övrigt tänker jag mig att Moskva åker man till på vintern, bara för att få den rätta känslan av Ryssland. 


LOVE / H


Kommentarer

  • Sara säger:

    JAG vill följa med! Och du har helt rätt, vinter är den enda årstiden som är vettig. Förresten kan jag kyrilliska och en skvätt ryska ord. Kvalificerar jag som resesällskap då?

    2011-09-28 | 21:13:22
  • Hanna säger:

    Du är officiellt vår guide!

    2011-09-28 | 21:36:54
  • Edith säger:

    Rent spontant såhär på torsdageftermiddagen kände jag att en liten språkkurs på kvällstid?

    2011-09-29 | 13:41:47
  • Hanna säger:

    Ja det låter verkligen som en givande idé. Vi får undersöka det till nästa termin tycker jag..:)

    2011-09-29 | 14:00:55

Kommentera inlägget här: