POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Lisa <3

Kategori: Allmänt

Jag har en vän som heter Lisa. 

Lisa är fantastisk på alla sätt och vis. Hennes minne är inte alltid det bästa, men det är också det som är en del av hennes charm.

Lisa och jag brukar gå långa promenader och vi har stora funderingar som gäller hur vi egentligen ska kunna lösa hela världens problem. Vi har till exempel planer på att skriva en bok som handlar om hur man har kakan och äter den samtidigt. 

Jag och Lisa försöker komma fram till när (vuxen)världen blev så skev, men vi börjar inse att det kanske har med åldern att göra. Ibland önskar vi att vi var yngre och mer naiva än vad vi är nu.

När luften gick ur mig här i helgen och början på veckan så har Lisa och jag diskuterat väldigt mycket. 

Och Lisa är en sådan person som man alltid blir på bättre humör av att vara omkring.

Idag fick jag en present av henne när jag kom till skolan. Hon hade till och med slagit in den. Och detta bara för att jag varit lite nere och varken vetat upp eller ner de senaste dagarna. 

Ibland kan man få för sig att Lisa är lite blåst, men ofta är hon smartare än Dalai Lama själv när hon ger sina kloka råd om livet.

Alla borde ha en Lisa i sitt liv. Olika vänner är bra på olika saker, Lisa är bäst på att få mig på bättre humör.


Lisa


LOVE / H

Kommentarer

  • Nina säger:

    Jag kan bara hålla med! Och jag saaaaknar er!!!

    2011-09-28 | 17:01:32

Kommentera inlägget här: