POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Om Erato.

Kategori: Allmänt

Jag antar att folk vid det här laget har hört talas om den lilla trion "Erato". Tre tjejer som sjunger acapella med tomma kesoburkar som enda hjälpmedel för att hålla takten.

Om inte så finns de här: (För att jag fortfarande inte fattar hur man får in ett klipp i ett inlägg). 
http://www.youtube.com/watch?v=mNE9bUa2D0c

Vi kom fram till i onsdags innan tentan att de här tre tjejerna är studenter: de sitter i ett kalt kök och spelar på kesoburkar. Behöver man säga något mer?

Dessutom antar vi att de började med det här märkliga beteendet i samband med tentaplugg. De hade helt enkelt slut på ursäkter för att inte plugga. "Men hej, här står ju tre tomma kesoburkar. Ska vi spela och sjunga en sång". Precis så måste idén ha skapats.

Jag undrar just hur tentan gick..




För övrigt tycker jag att de sjunger helt fantastiskt bra.

Vi har för övrigt stora planer på att bilda en kvartett då vi spelar på kesellaburkar. Det ger ju ett helt annat sound.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: