POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Militärer och Minoer.

Kategori: Allmänt

Igårkväll hamnade jag på en asiatisk restaurant med tre militärer och en vän. Det var trevligt. Restauranten hade ett väldigt lila träd som lyste upp halva lokalen där för övrigt 140 personer får vistas samtidigt. Det stod på en skylt. Det lila trädet lyste så starkt att jag som satt mitt emot det nästan fick en mindre psykos. Man behövde i alla fall inte dricka alkohol, man blev yr ändå.

När alla ätit klart gick vi hem till Sara, hon bjöd på strawberry daiqiri och skratt framför TVn i form av Grotesco och därfefter fastnade vi vid Glee-klipp. 

Jag kan ju tycka att det är väldigt tråkigt att 'Jesse St. James' är bög i verkligheten, för han är extremt snygg och har helt sjukt sexig röst. Vi får väl fortsätta att drömma helt enkelt.

Jag och Sara kom även på att vi måste starta en Glee-klubb på högskolan. Vi började googla och insåg snabbt att det dock inte finns några tävlingar i "show choir" i Sverige. Vi borde genast göra något åt detta för annars kommer vi att få tävla mot oss själva. Vinna är ju alltid roligt, men det är roligare att vinna mot någon annan än sig själv.

Efter en drink var jag tvungen att bege mig hemåt då jag hade en date med Min Blomma på Skype. Hon ska hålla en liten lektion om Knossos i skolan borta i USA och jag ställer ju självklart upp med min guidebok så att vi återigen tillsammans tar oss genom vårt älskade palats. (Även kallat stenhög av vissa, men aldrig av oss). 

Vi upptäckte hur mycket vi glömt, trots att jag har texten från bussguidningen och alla myter utom en kvar. Att jag aldrig sparade texten från palatsguidningen kan jag verkligen ångra för trots min bok och våra skarpa sinnen så finns det delar som vi faktiskt helt och hållet har glömt bort. Sorgligt, men sant. Vi måste återvända till Kreta och upptäcka Knossos på nytt!


BananaFlowerPower!


Knossos 2009!


Jag saknar Knossos och jag saknar Knossos med Min Blomma. Vi håller dock på och smider planer inför nästa sommar, men om den resan vi har i våra huvuden blir av så kommer den i alla fall inte att gå till Kreta. Men det är ett senare projekt.


LOVE / H

Kommentarer

  • Alex säger:

    hej fining!.. jag älskar ditt hopp på bilden! :0)

    ja tänk att saker man levde och andades under tiden ute i världen, saker man trodde man aldrig nånsin skulle glömma, att minnena av dem faktiskt bleknar lit ei kanterna.... hoppas du ahr de bra!

    2011-10-02 | 19:27:27

Kommentera inlägget här: