POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Fika med Carola.

Kategori: Allmänt

Idag har det kanske inte blivit överdrivet mycket plugg, men jag har ändå gjort färdigt en helt bok till hemtentan = fyra kapitel. Det innebär att jag bara har en bok kvar att skriva om.

Efter tre timmar i skolan med Lisa tog vi oss till Maxi eftersom hon nu ska börja leva igen och sluta flänga runt så mycket. Men vi hann även med lite H&M, Cassels, Lindex och annat trevligt. Jag har inhandlat en klänning till den redan legendariska festen på lördag och Lisa har handlat mat.

Vi handlade lite färskt bröd och cyklade hem till mig i ösregnet för lite eftermiddagsfika. 



Jag tog hand om muggen från Kreta medan Lisa fick den från New York. Samtidigt diskuterade vi livet och folks dumhet.

Lisa sa något så klokt som: "Det är tur att det finns sådana människor som Carola, så man upptäcker hur smart man själv är." 

Att Lisa slog huvudet på spiken behöver vi ju inte ens nämna.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: