POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Den uteblivna tentastressen.

Kategori: Allmänt

Förr i tiden (nu låter det som om jag är ungefär 107 år) inför tentor har jag alltid varit stressad, men ändå lugn på samma gång. Inför psykologitentan förra året pluggade jag röven av mig i en vecka med jet lag. Det är inte att rekommendera trots att tentan gick bra.

I våras försökte jag skingra tankarna dagen innan tentan med spinning vilket resulterade i att jag nästan svimmade..

Den här gången så känns det inte ens som om jag har pluggat. Jag har gjort övningstentor, jag har skrivit case och skickat till läraren och nu är det liksom nog. Igår och idag fick vi i princip ingenting gjort, men det känns som att ingenting längre fastnar. Vi har ju ändå med oss böcker, lagtexter och AD-domar. Det finns inget mer att nöta in i huvudet så tentastressen vägrar infinna sig.

Om jag inte skulle få godkänt däremot, då kommer jag att få megaångest för att jag inte pluggat tillräckligt innan tentan. 



Imorgon är LAS-handboken min bästa vän och idag har även jag och Ana varit på Willys för att handla tentasnask.

Ikväll ska jag träna och titta på dåliga TV-program. Jag har fått nog av paragrafer!


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: