POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Dagens (plugg)misär.

Kategori: Allmänt

Inatt fick jag hela fyra timmars sömn. Jag vaknade klockan 04.41 imorse och har sedan dess nyst och snorat konstant. Jag gick upp och duschade klockan 05.00 för jag tänkte att jag skulle lura min kropp till att det var kväll och att den då på befallning skulle vilja somna om...så blev inte fallet.

Jag upptäckte plötsligt en brinnande smärta i örat och framåt halv sex så började googla öroninflammation och diagnostiserade mig själv. För övrigt har jag ALDRIG någonsin haft öroninflammation, jag har dubbelkollat med Mamma. 

Jag pallrade mig till skolan till klockan 8.00, mötte Lisa och Edith i biblioteket för att söka efter djävulens påfund = vetenskapliga artiklar. Det finns inget värre än vetenskapliga artiklar. Det känns bara meningslöst. Efter diverse skrattattacker tog vi oss till Ana för att sammanfatta det hela vilket ledde till en diskussion om vi verkligen förstått uppgiften rätt. Jag ställde frågan om det över huvudtaget spelar roll och om det känns som om vi kan få U för det vi gjort? Vi kom fram till att så inte är fallet och räknar i värsta fall med komplettering, men det är i så fall lätt avklarat.

Ännu fler skrattattacker har avlöst varandra under eftermiddagen. Det kan bero på min sömnbrist, Ediths drömmar om LAS-handboken eller Lisas konstaterande att alla engelska ord vi inte förstår i en artikel förmodligen ska översättas till omfattning...Anas dotter har även bidragit med sin beskärda del av underhållningen.


Bild från Ana: http://kaotiskafamiljen.blogspot.com/

Nu har jag införskaffat mig 100 nya näsdukar, kokat en kanna te och tänker titta på en lång film i min manströja från GC samt glömma plugget för idag och hoppas på att jag mår bättre imorgon.


LOVE / H

Kommentarer

  • Sara säger:

    Krya på dig gumman! Aldrig kul att inte kunna sova, för mig var det tvärtom inatt jag kunde inte somna och när klockan ringde imorse hade jag nog klockat ungefär 3½ timmes sömn. Det har jag dock tagit igen genom två timmar totaldäckning på soffan. Det kommer en bild på hur mitt ansikte ser ut på facebook snarast. :)

    2011-10-05 | 15:47:28
  • Lisa säger:

    Låt mig känna mig modern och säga såhär: Varför övar vi på att översätta engelska artiklar när vi ska bli personalchefer?



    Mitt förslag: Öva på att bli personalchefer.



    Värt eller ovärt??:P

    2011-10-05 | 21:57:37

Kommentera inlägget här: