POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Att hämnas på sina grannar.

Kategori: Allmänt

Man skulle kunna säga att det är Bonnaphesten den här helgen i Skövde. Man skulle kunna säga att det är Skövdes motsvarighet till Valborg i Uppsala och Lund. Det går naturligtvis inte att jämföra men faktum kvarstår att det kommer studenter från andra högskolor och universitet för att festa just här.

Man skulle kunna säga att det inte är så tacksamt att bo bland studenter, festvåningar och 50 meter från Kåren just den här helgen. Speciellt inte när man hade världens fest förra helgen och ännu inte är helt återhämtad. Dessutom är det en hemtenta som ska göras klart samt en salstenta att plugga till.

Ni förstår säkert vart vi är på väg. Det har gått sådär att sova den här helgen. Det går ju bra när studenterna i fråga går till Kåren, men den stänger ju klockan två och då är det efterfest.

Man skulle kunna säga att jag inatt sov med öronproppar, men en av mina grannar drog igång en efterfest halv fyra imorse och alla närvarande hoppade i takt, samtidigt. Hade det inte varit för att han spelat så dålig technomusik hade jag utan problem sjungit med i låten.

Istället började planera min hämndaktion. Vi skulle kunna säga att det är väldigt sällan jag spelar musik på nätterna, och gör jag det så räcker knappast mina datorhögtalare för att hålla någon vaken. Istället började jag dammsuga klockan nio imorse. Det är förmodligen klockan sex i vanliga människors liv som inte varit på Bonnaphesten två dagar i rad.


Moahahaha!

Jag känner mig nöjd och hoppas innerligt att jag hindrat någon från värdefulla sömnminuter.

Jag kanske ska öva på opera också.

Eller så ska jag torka bort rödvinet från min badrumsdörr som någon spillde där förra helgen.

Fast snart kommer Lisa hit på frukost så eventuellt låter jag bli..


LOVE / H

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Oj. Trodde jag skulle få det jobbigt, men förutom förfesten på Peach Pit då de vrålar för fulla halsar, och det slutade typ SENAST tio så har jag inte märkt av något alls här.

    2011-10-23 | 11:26:39
    Bloggadress: http://pipig.blogg.se/

Kommentera inlägget här: