POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Polisaspiranterna.

Kategori: Allmänt

Man skulle kunna säga att jag och min vän Sara har raggat upp två aspirerande poliser. Man skulle också kunna säga att vi överdriver när vi kallar dem polisaspiranter, men för sakens skull så kallar vi dem det ändå.

Om de här aspiranterna nu någonsin blir poliser så kommer de att vara poliskårens någonsin mest tillbakalutade poliser. De har en Hakuna Matata-inställning till livet som är minst sagt beundransvärd. 


Hakuna Matata meats polis kan onekligen bli intressant.

Det jag och Sara kom fram till här i veckan var att vi verkligen måste börja hänga mer med polisaspiranterna och redan nu har vi en filmkväll inplanerad i april. Jag längtar.

Vi är visserligen välkomna att komma och hälsa på när vi vill, så vi får väl se om vi lyckas ta oss i kragen innan året är slut och tar oss till Trängen för att spontant knacka på en fönsterruta och berika aspiranterna med vår närvaro i form av ett besök.


LOVE / H

Kommentarer

  • Sara säger:

    Det kommer inte bli ett riktigt inplanerat besök innan vi har bokat datum och gjort ett event på facebook så vi får se till att fixa det :P men ja, jag tycker nog vi ska lyckas ta oss dit någon gång detta år också. :*

    2011-11-25 | 15:09:27
  • Alex säger:

    i APRIL?? är det ni tjejer eller polisaspiranterna som är ruskigt upptagna? :)

    blir roligt att få en update i de här sen känner jag..

    2011-11-25 | 23:20:38
  • Hanna säger:

    Javisst, 18 april är det bokat och klart. Vi ser fram emot en kväll i "polisskolans" tecken. Vi är så fasligt upptagna jag och Sara så det fungerar ju bara inte innan dess.

    2011-11-26 | 21:33:36

Kommentera inlägget här: