POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

En dag i köket.

Kategori: Allmänt

Jag har sannerligen haft en effektiv dag idag. Jag startade med hotellfrukost för att sedan storhandla på Maxi innan mamma och pappa styrde bilen mot Enköping.

Jag satte på mig mina nya strumptofflor och min farmors mosters gamla förkläde och har stått i köksdelen av lägenheten mest hela dagen och lyssnar på julmusik.


Hur snyggt?

Jag har åstadkommit två pajer, vilket generarat tio matlådor samt bakat saffransbullar till onsdagens stundande utflykt söderut.



Här vill jag verkligen påpeka att saffransbullarna är bakade helt och hållet för hand. Inte en endaste maskin, förutom ugnen, har hjälpt mig på traven. Att röra degen i tio minuter blev eventuellt lite för jobbigt så jag kapade ett par minuter, men hur som helst så blev resultatet bra. 

Jag har dessutom hunnit se en webbföreläsning om något inom ekonomistyrning. Jag har faktiskt glömt vad det handlade om så det kanske inte var så viktigt tänker jag.

Ikväll tänker jag fika med mina fina saffransbullar och varm choklad. Det är ju första advent!


LOVE / H


Kommentarer


Kommentera inlägget här: