POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Ekonomistyrning deluxe.

Kategori: Allmänt

God morgon en hel dag fylld med ekonomistyrning säger jag.

Jag måste säga att efter två föreläsningar har jag fortfarande ingen aning om vad ekonomistyrning egentligen är. Jag vet dock att det innefattar siffror.



Ekonomerna tycker att ekonomistyrning är flummigt och luddigt. Jag tycker att ekonomerna borde läsa sociologi för att få lite perspektiv.


LOVE / H

Kommentarer

  • Nina säger:

    Ekonomen tycker att hon borde ha försökt förstå sig på ekonomistyrning då man tydligen använder de i marketing oxå, en sån miss... Ska vi läsa c-kursen ihop när ja kommer hem eller?

    2011-11-02 | 08:53:32
  • Hanna säger:

    NEJ! ALDRIG ALDRIG. NEJ!

    2011-11-02 | 16:04:23

Kommentera inlägget här: