POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Den nya regnbågsfamiljen.

Kategori: Allmänt

Tillåt mig att dela med mig av en anekdot från i fredags. Eller tillåt och tillåt, jag skriver ju faktiskt vad jag vill .

I fredags så försökte jag hjälpa Edith och Ana med en rapport i en extrakurs de läser. (Jag borde för övrigt fått betyg i den kursen med tanke på mitt assisterande vid rapportskrivning).

Innan lunch skulle vi gå till dagis för att hämta Anas dotter. Vi kan kalla henne Barnet. Men först gick jag och Edith och köpte sushi till henne. Jag höll mig utanför med en hund. Jag höll kopplet långt om vi säger så.

Sedan gick vi till dagis för att möta Ana och Barnet samt den andra hunden för dagen. Barnet och dagiset var visst på berget och sprang ett lopp och hade fått lite problem med busstransporten tillbaka. Det fanns alltså inga barn alls på dagiset. När bussen kom så gömde sig Edith med de båda hundarna mellan två bilar för att inte orsaka alltför stor uppståndelse bland alla barn. Det där med barn och djur alltså.

Ana gick in för att hämta Barnets kläder och jag stod någonstans mittemellan. Utanför staketet med en massa barn på insidan som ställde frågor om hundarna jag inte intresserade mig över. Barnet sprang dock direkt till Edith och hundarna så fort hon gick av bussen. En vikarie som vi kallar Lärjungen uppmärksammar att jag och Edith står med ett barn och två hundar. Han frågar således om barnet är vårt varpå vi båda genast svarar JAA. Jag fyller dock i "eller alltså det är ju Anas barn, men hon tillhör oss också".

Barnet hade fått en medalj efter loppet på berget och den höll hon stolt i handen. Jag hade faktiskt sett den. När vi precis ska gå så kommer Lärjungen plötsligt utspringande från dagiset och ropar "hoho, Barnets Mamma. Barnet glömde sin medalj". Ana tog emot medaljen och jag påpekade genast att Barnet redan hade en medalj och vem tillhörde den i så fall? Den tillhörde visst ett annat barn.

På väg hem tog Edith hand om de två hundarna, Ana tog hand om vagnen och all packning medan jag tog hand om Barnet och lekte "klara, färdiga, gå" hela vägen hem.

Sammanfattningsvis:
Lärjungen försökte ha ett öppet sinne om en modern regnbågsfamilj, men det visade sig vara en regnbågsfamilj med tre mammor och två hundar. Det kan ha blivit snäppet för mycket för Lärjungen att hantera. I vilket fall som helst verkade han något förvirrad.

Vi såg också en väldigt fin flagga. Det stod "Skövde för Kristus" på den. Vackert, eller hur?


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: