POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Sverige vs. Azerbajdzjan

Kategori: Allmänt

Man skulle kunna säga att jag totaldissade att titta på Eurovision igår, jag är så trött på allt ståhej om den tävlingen. Vaknade ju dock upp imorse och upptäckte att Sverige kommit trea med, enligt mig, en ganska dålig låt!

Men ingen har väl missat att Sverige självklart vann! Det är ju svenskar som skrivit vinnarbidraget, och koreografen är svensk och kören är ju svensk, HALLELUJAH! Hallelujah att ingen i Europa vet om det eller bryr sig om det. 

Är det inte märkligt hur Sverige alltid lyckas ta åt sig äran när andra länder vinner?



Jag tycker i så fall att Sverige kan arrangera det hela nästa år så att Azerbajdzjan kan spendera sina få tillgångar på sin befolkning i stället, eller så kan ju Sverige bara finansiera det åt Azerbajdzjan kanske. Vi vann ju faktiskt!


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: