POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Sociologi..

Kategori: Allmänt

Är inne i ett djupt pluggstim för tillfället. Jag har inte tränat sedan löpningen i lördags och med tanke på att jag numera är van att träna så har jag abstinens storlek större. Det beror inte enbart på plugg dock utan även på en höft som krånglar lite grann. Ålderstecken?

Men dagarna vigs åt sociologiböckerna och man vet verkligen att det har gått för långt när man ser likheter mellan Marx alienationsteori och Goffmans dramaturgi. Men det känns som att det inte finns något rätt och fel här utan det är bara att flumma på.

Är hemma på en tretimmars paus innan vi ska mötas i skolan och fortsätta. Det jobbiga med den här hemtentan är inte att det är ett extremt luddigt ämne, det är att det tar en sådan jävla tid att skriva skiten. Jag hatar att göra saker sakta, men även om man är effektiv så känns det som att man inte kommer någonstans vilket gör mig galen.



Tur att man är i bra sällskap i alla fall.

Det här med att packa ner min lägenhet får bli nästa veckas projekt!


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: