POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Rösta!

Kategori: Allmänt

Igår gjorde jag något väldigt viktigt, förutom att boka en resa till Kreta om tre veckor, jag gick och röstade!

I höstas fick jag rösta i Enköping, för när jag adressändrat och skrivit mig i Skövde var röstkorten redan tryckta. Men nu när det är omval i Västra Götaland till landstinget så är jag ju skriven här sedan länge. Jag får alltså påverka, EN GÅNG TILL! Jag tycker att det är alldeles förträffligt faktiskt så jag och Edith gick till Stadshuset igår och röstade så att Anas mans jobb inte kommer att flytta. Jag känner mig väldigt stolt över det beslutet!




Jag är för övrigt fortfarande mätt, men tvingar i mig en smoothie innan vi ska upp och göra spåren på Billingen. Idag känner jag mig sjukt taggad efter två dagars vila.


LOVE / H

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Jag känner mig lite orättvist behandlad här, jag får minsann inte rösta igen. Kanske är du som är bugg i systemet? Eller så är det för att jag skrev mig i Skövde mycket senare än vad du gjorde.

    2011-05-14 | 11:49:57
    Bloggadress: http://pipig.blogg.se/
  • Ana säger:

    Bra där Hanna! Vi bugar och tackar!

    2011-05-14 | 15:16:25

Kommentera inlägget här: